Atunci când a fost întrebat dacă a citit informațiile apărute în EVZ, Bebe Kovesi a refuzat. „Nu doresc să comentez informațiile apărute în presă pentru că nu sunt primele și probabil nici ultimele. Am citit ce s-a scris. În niciun caz ceea ce se comentează nu este adevărat, sunt frânturi de informații”.

În același timp, Bebe Kovesi neagă faptul că ar fi livrat materiale de construcţii pentru autostrada surpată.  „Am derulat acolo un contract de cercetare pentru care am folosit pământuri excavate din zona pe care ulterior le-am vândut-o beneficiarilor”, a mai spus Bebe Kovesi la Antena 3. 

Ca urmare a dezvăluirilor din ediția de miercuri a Evenimentului zilei, cu privire la implicarea fostului soț al șefei DNA, Laura Codruța Kovesi, într-un dosar de corupție, am primit la redacție un drept la replică, pe care îl reproducem integral. O facem, însă, însoțit de câteva precizări necesare. În primul rând, despre punerea în mișcare a acțiunii penale față de Narcis Neaga, ziarul nostru a relatat pe larg. În al doilea rând, fapt foarte important, procuroarea Mihaela Iorga – Moraru, întrebată de jurnaliști despre cele publicate de EVZ, a spus: „Nu confirm, dar nici nu infirm!”

Despre autostrada Sibiu-Orăștie s-a tot vorbit în ultimul timp. Este autostrada scufundată, cea care s-a stricat la zece luni de la darea în folosință. S-a încercat acreditarea ideii că defecțiunile au apărut din cauză că a fost inaugurată înainte de vreme, din motive de campanie electorală. Probabil că acestea au fost argumentele avocaților companiei constructoare Salini Impregilio în cadrul arbitrajului de la Paris, altfel nu se explică cum de statul român, prin CNAIR, a fost „condamnat” să plătească italienilor aproximativ 20 de milioane de euro.

Pe scurt, istoria acestui caz este următoarea: În turul doi al prezidențialelor din 2014, Victor Ponta, pe atunci prim-ministru și candidat la președinția României, ar fi cerut să taie panglica la acel tronson de autostradă pentru a câștiga capital electoral. Ioan Rus, ministrul Transporturilor și Narcis Neaga, șef al CNADNR la acea vreme, au cerut constructorului italian să se facă luntre și punte și să se realizeze inaugurarea tronsonului de autostradă. Se pare că solicitarea autorităților române a picat mănușă celor de la Impregilio Salini, care erau într-o întârziere de un an și jumătate față de termenul de predare din contract. Constructorul italian, antreprenor general, s-a conformat și a inaugurat tronsonul în cauză. La vreo zece luni de la inaugurare, șoseaua s-a crăpat, apoi s-a surpat. Autostrada a fost închisă și a început ancheta.

Citește întrega anchetă EVZ AICI 

rootstireaActualitate/EsentialJustiţie
Atunci când a fost întrebat dacă a citit informațiile apărute în EVZ, Bebe Kovesi a refuzat. „Nu doresc să comentez informațiile apărute în presă pentru că nu sunt primele și probabil nici ultimele. Am citit ce s-a scris. În niciun caz ceea ce se comentează nu este adevărat, sunt...

Preluat de la EVZ