Oamenii de știință au anunțat, joi, că au identificat cel mai mare număr de markeri genetici care pot contribui la scăderea speranței de viață, potrivit unui comunicat citat de agenția de știri Xinhua.

Cercetătorii au utilizat metode de calcul computerizate pentru a descoperi ce se află, din punct de vedere genetic, în spatele momentului morții și a apariției stării de boală. Pe parcursul studiului, oamenii de știință au identificat 16 markeri genetici asociați cu o scădere a speranței de viață, 14 dintre aceștia fiind noi pentru lumea științifică.

Studiul a fost realizat de cercetătorii de la Institutul Elvețian pentru Bioinformatic, Spitalul Universitar Lausanne, Institutul Federal Elvețian de Tehnologie din Lausanne și Universitatea din Lausanne.

”Acesta este cel mai mare set de markeri asociați cu speranța de viață descoperiți până în prezent”, se arată în comunicatul Institutului Elvețian pentru Bioinformatică. Dacă mediul în care trăim, inclusiv statutul socio-economic sau alimentația, joacă cel mai important rol în ceea ce privește longevitatea, aproximativ 20-30% din variația speranței de viață este influențată de genom.

”Până în prezent, cele mai cuprinzătoare studii au identificat numai două astfel de zone din genom”, a declarat Zoltan Kutalik profesor în cadrul Institutului Elvețian pentru Bioinformatică și profesor asistent la Spitalul Universitar Lausanne.

Comenteaza aceasta stire