Firme din China, Japonia, Spania și alte țări vor să construiască un pod suspendat peste Dunăre, la Brăila

Ieri a expirat oferta de depunere în SEAP a ofertelor aferente obiectivului Proiectare și execuție Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

Ofertele au fost depuse de către următorii operatori economici:

– Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)

– Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) – CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Cu o valoare pentru proiectare și execuție  de 2.025.494.965 Lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani.

Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuției  lucrărilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.

Proiectul de investiție, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea și executia drumului principal, Brăila – Jijila și a drumului de legatura cu DN22, Smârdan – Măcin.

Podul suspendat. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legatură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte și de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încat să fie indeplinite criteriile de navigație fluvială. Lațimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcatuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lațime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lațime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lațimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”.

Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km și va fi prevazut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, pana la km 7+940.

Traseul include o ramificație pe direcția Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).

Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin.  Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

http://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/08/firme-din-china-japonia-spania-si-alte-tari-vor-sa-construiasca-un-pod-suspendat-peste-dunare-la-braila-41457.jpghttp://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/08/firme-din-china-japonia-spania-si-alte-tari-vor-sa-construiasca-un-pod-suspendat-peste-dunare-la-braila-41457-300x300.jpgrootstireaActualitate/Esential
Ieri a expirat oferta de depunere în SEAP a ofertelor aferente obiectivului Proiectare și execuție Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Ofertele au fost depuse de către următorii operatori economici: - Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) - Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) –...

Preluat de la romania ntv