De-a lungul celor șase episoade am arătat cum Eduard Kovesi, alintat și Bebe, fostul soț al șefei DNA Laura Codruța Kovesi, s-a îndeletnicit cu furnizarea materialului de balastieră pentru terasamentul autostrăzii. În condițiile în care firma sa, Led Communications din Sibiu, nu avea vreo treabă cu materialele de construcții, ci doar cu furnizarea de servicii de televiziune prin cablu și internet. A fost chiar partener cu cei de la RCS&RDS la un moment dat, așa cum a dezvăluit presa de-a lungul timpului. Doar că adevărata prosperitate a cunoscut-o în momentul în care i-a cunoscut pe italienii de la Impregilio și firmele lor de interfață, Omaum Construct, Omaum Grup și MJC Strade Infrastructuri. Abia atunci cifra de afaceri a lui Bebe Kovesi a crescut de peste zece ori, ajungând la peste două milioane de euro în perioada construcției tronsonului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie.

Dosarul instrumentat de DNA a intrat în „adormire”

Bebe Kovesi nu a deținut și nu deține perimetre de exploatare pentru pământ sau piatră. Cu alte cuvinte, nu a deținut balastiere sau gropi de împrumut pentru pământ de umplutură necesar terasamentului. El a fost doar intermediar și chiar intermediar la intermediar, așa cum am arătat cu dovezi de-a lungul serialului nostru. O verigă aparent inutilă într-un proces de producție, menită să crească prețul lucrării și să umple niște buzunare cu milioane de euro. Explicația poate fi găsită în felul în care Direcția Națională Anticorupție s-a ocupat de acest subiect. Pentru că da, există cel puțin un dosar penal, nr. 50/P/2013, aflat în instrumentarea DNA. Dar care a intrat „în adormire” în momentul în care martorii l-au indicat oficial pe fostul soț al doamnei Kovesi ca fiind parte a grupului cercetat pentru dezastrul de la tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Dezastru care a culminat cu condamnarea României la plata a 20 de milioane de euro către Impregilio, prietenii italieni ai lui Bebe Kovesi.

Procurorii de caz, dați afară din DNA

Motivul pentru care de doi ani nu mai lucrează în acest dosar și niciun martor sau denunțător nu a mai fost chemat să-și susțină declarația sau să dea informații suplimentare, dar mai ales pentru că nici până acum Eduard Kovesi nu a fost invitat să dea explicații în fața procurorilor, ne duce la concluzia că, în schimbul banilor, Bebe nu oferea numai facturi pentru pietriș sau argile de umplutură, ci și protecție. Iar puterea lui Eduard Kovesi pare foarte mare atâta timp cât partenerii lui de afaceri, cei arătați cu degetul și cu dovezi cum că ar fi stat la baza dezastrului de la autostradă, sunt încă liberi și neaudiați, în timp ce procurorii care au îndrăznit să se apuce de această anchetă au fost dați afară din DNA de către Laura Codruța Kovesi. Aparențele arată că Bebe încă are influență asupra Codruței Kovesi, chiar dacă șefa DNA susținea, într-un interviu pe această temă, că nu a mai vorbit cu fostul soț de zece ani, de la pronunțarea divorțului. Dacă ar fi să dăm crezare spuselor doamnei Kovesi, atunci comunicarea dintre ei s-a produs doar telepatic, pe calea undelor gândurilor și a energiilor universului, dar acest subiect îl vom dezvolta într-un alt episod.

Cert este că cei doi procurori care s-au ocupat de dosarele autostrăzilor, 92/P/2011 și 50/P/2013, Mihaela Moraru Iorga și Doru Țuluș, au fost revocați din funcții și dați afară din DNA sub pretextul că ar fi refuzat testul poligraf în scandalul apariției în presă a unor înregistrări din ședința DNA în care șefa instituției, LCK, își îndemna subordonați la practici neconvenționale de anchetă, menite să ducă la arestarea de prim miniștri, practici ră- mase în mentalul colectiv sub denumirea de „decapare”.

Cele două dosare au început pe vremea când șef al DNA era procurorul Daniel Morar, unul în 2011 iar celă- lalt în 2013, înainte de numirea Coduței Kovesi la conducerea DNA. 

Un dosar cu un singur inculpat: Narcis Neaga

Dosarul 90/P/2011 avea ca obiect anchetarea mai multor posibile fapte de corupție de la Ministerul Transporturilor și CNADNR. Procurorii Țuluș și Moraru-Iorga erau interesați de lucrările de reabilitare de la Baia de Criș, precum și de contractele de proiectareexecuție, dar și supervizare de la autostrăzile TimișoaraLugoj, loturile 1 și 2, Lugoj-Deva lot 1, Nădlac-Arad, loturile 1 și 2, și Sibiu-Orăștie, toate cele patru loturi. În dosarul 50/P/2013, procurorul Mihaela Moraru Iorga ajunsese chiar, prin ordonanța din 04.02.2014, să înceapă urmărirea penală în legătură cu procedurile de achiziție organizate de CNADNR, pentru abuz în serviciu, trafic de influență și cumpărare de influență. A fost vizată autostrada Sibiu-Orăștie pe toate cele patru loturi. Cu excepția lui Narcis Neaga, fostul șef al CNADNR, despre care Codruța Kovesi ne-a spus că este inculpat, nu știm să mai existe vreo personă incriminată. Ca și cum Neaga și-ar fi dat și și-ar fi cumpărat de unul singur influența despre care se vorbește în dosar.

Apoi, conform unor surse judiciare, ancheta s-a extins și pentru a verifica derularea și execuția contractului. Deja, în noiembrie 2015 se punea problema inclusiv a subcontractorilor care au lucrat pe tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Doar că, așa cum afirma procurorul Țuluș într-o emisiune de la Realitatea TV, răspunzându-i la o întrebare lui Dan Andronic, „din 2013, după venirea Codruței Kovesi la conducerea DNA, s-a schimbat radical modul de lucru în această instituție”.

Bebe a vândut pământ și pietriș

Revenind la Bebe Kovesi, trebuie menționat că el a avut legături directe cu cel puțin trei dintre aceste contracte anchetate de DNA și anume cu contractele privind autostrada SibiuOrăștie lot 3, unde antreprenor general a fost Impregilio, Sebeș-Turda lot 1, câștigat de Pizzarotti&Pomponio și Lugoj-Deva, lotul 2, executat de Impregilio Salini și SECOL SpA. Însă numele său a apărut oficial în declarațiile martorilor la sfârșitul anului 2015 și începutul anului 2016. Conform declarațiilor celor care au muncit efectiv pe aceste șantiere, Bebe s-a ocupat fie cu vânzarea de pământ, fie cu vânzarea de pietriș, fie cu cântare de balastieră sau cu livrarea de motorină, ba chiar cu amenajarea de bălți de pescuit, o formă mascată de exploatare a materialelor de balastieră fără a deține aprobarea de balastieră. În realitate, doar a plimbat hârtii și a încasat comisioane, în timp ce adevărații actori s-au folosit de numele lui ca să nu aibă probleme cu autoritățile.

Înșelați de italieni

http://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/09/eduard-kovesi_1.jpghttp://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/09/eduard-kovesi_1-300x300.jpgrootstireaActualitate/EsentialEVZ Special
De-a lungul celor șase episoade am arătat cum Eduard Kovesi, alintat și Bebe, fostul soț al șefei DNA Laura Codruța Kovesi, s-a îndeletnicit cu furnizarea materialului de balastieră pentru terasamentul autostrăzii. În condițiile în care firma sa, Led Communications din Sibiu, nu avea vreo treabă cu materialele de construcții,...

Preluat de la EVZ