Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems co. ltd. a fost declarată vineri câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, lucrare cu valoarea de 1,99 miliarde de lei fără TVA, anunță CNAIR.

Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție, se arată într-un comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.

Asocierea va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractulu, podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014-2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”.

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 de metri).

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 de metri și două deschideri laterale de 489,65 și, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,5 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,8 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila-Jijila va avea o lungime de 19,095 km și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, până la km 7+940.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila-Jijila) și se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin), a mai anunțat CNAIR.

http://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/10/podul-suspendat-peste-dunare-de-la-braila-cine-il-va-construi-si-cand-ar-trebui-sa-fie-gata-43262.jpghttp://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/10/podul-suspendat-peste-dunare-de-la-braila-cine-il-va-construi-si-cand-ar-trebui-sa-fie-gata-43262-300x300.jpgrootstireaActualitate/Esential
...

Preluat de la romania ntv