Iată cinci aspecte la care este bine să avem grijă.

1. Lipsa de energie Sunt persoane care resimt o lipsă de energie, aparent nejustificată, în primele două săptămâni după ce ora a fost schimbată. Explicația este în „debusolarea” ceasului biologic și chiar în inadaptarea organismului la diminuarea expunerii la luminii soarelui.

2. Apetit crescut Sunt persoane care resimt această schimbare prin intermediul alimentației. Suntem tentați să mâncăm mai mult și mai „bogat kaloric”, ceea ce se traduce printr-o tulburare de alimentație, însă acest episod nu durează mult.

3. Perturbări de somn Chiar dacă pare greu de crezut, pentru că „aparent” dormim mai mult cu o oră, resimțim oboseala și devenim irascibili. Avem nevoie de câteva zile până ce organismul se va adapta la noul program.

4. Stresul Schimbarea ceasului devine un factor de stres atunci când aveam o viață activă. Este important dacă ne știm cu un grad de stres ridicat, să minimalizăm efectele acestei schimbări și să ne luăm timp să facem schimbarea tuturor cesurilor la care avem acces în mod direct.

5. Depresia Trecerea la ora de iarnă poate declanșa un tip de depresie temporară, cunoscută ca tulburare afectivă sezonieră. Depresia de iarnă sau tulburarea afectivă sezonieră începe să se manifeste odată cu scurtarea zilelor, iar întunericul își face simțită prezența mult mai mult în 24 de ore le unei zi. Este important de știut că schimbarea orei în sine nu este un factor declanșator al acestor stări, ci mai degrabă un factor care poate contribui suplimentar la accentuarea unui dezechilibru deja existent. De aceea, aceste stări nu își fac simțită prezența simultan și nici nu este obligatoriu să le experimentăm pe toate.

Sugestii pentru a depăși mai ușor această perioadă

● Reglarea manuală a ceasului este utilă persoanelor anxioase, stresate, deoarece nu vor mai resimți stare de angoasă generată de faptul că uită să schimbe ora. În altă ordine de idei, atunci când nu ne bazăm pe tehnologie când vine vorba de schimbarea orei, de fapt, ne obișnuim cu ideea că intrăm într-un alt ritm.

Suntem tentați să lenevim în weekend- urile imediat după schimbarea orei, însă acest aspect aduce după sine un disconfort pentru că seara vom adormi mai greu și nu ne vom acomoda schimbării cât mai repede.

● Să evităm consumul de cafea și băuturi ce conțin cofeină. Cu toate acestea, sunt persoana care nu sunt afectate de schimbarea orei și se simt în elementul lor atunci când știu că au de dormit mai mult sau atunci când persoanele au un randament mai bun seara.

● Persoanele care sunt mai eficiente seara, în această perioadă, se simt perfect și, de multe ori, le este greu să-i înțeleagă pe cei care nu se acomodează sau se acomodează mai greu. Indiferent de ce parte a baricadei ne găsim, dacă ne acomodăm repede sau nu, este important să ne focusăm pe latura pozitivă. Atunci când ne „hrănim” cu aspectele negative, de fapt ne îngreunăm procesul de adaptare.

Opiniile exprimate de invitații EVZ aparțin autorilor și nu reprezintă punctul de vedere al publicației

rootstireaActualitate/EsentialInvitaţii evz
Iată cinci aspecte la care este bine să avem grijă.1. Lipsa de energie Sunt persoane care resimt o lipsă de energie, aparent nejustificată, în primele două săptămâni după ce ora a fost schimbată. Explicația este în „debusolarea” ceasului biologic și chiar în inadaptarea organismului la diminuarea expunerii la luminii...

Preluat de la EVZ