În cele aproximativ patru luni cât a fost ministru al Transporturilor, Felix Stroe a încercat să ascundă un alt tun imobiliar al fostului său șef, Radu Mazăre. Stroe a demarat transferul unei clădiri și a terenului aferent de un hectar din patrimoniul Spitalului Port și al Ministerului Transporturilor în cel al Consiliului Județean Constanța. Clădirea spitalului, și terenul aferent de 10.000 mp, se află într-o zonă bună a Constanței.

Din suprafața totală, o parcelă de 6.000 de metri pătrați, în valoare de aproximativ trei milioane de euro, a fost preluată abuziv de Primăria Constanța prin două Hotărâri de Consiliu Local inițiate de Radu Mazăre. Ulterior, suprafața a fost retrocedată, parcelată și vândută câtre persoane fizice. Președintele ședinței de Consiliu Local Municipal în care au fost adoptate hotărârile abuzive a fost Felix Stroe în calitate de consilier local.

În scurtul său mandat, Stroe și-a numit apropiații în Consiliul de Administrație al CN Administrația Porturilor Maritime. Cele mai bune exemple sunt George Teșeleanu – ginerele partenerului său de afaceri Ion Dumitrache – dar și Bogdan Mândrescu și fostul procuror Dorina Danielescu, ambii din Buzău, orașul natal al lui Felix Stroe. De asemenea, generalul în rezervă Ion Sârbu a fost numit consilier al fostului ministru și membru în CA –ul Spitalului Port.


Spitalul Port, o necesitate internațională


Spitalul Clinic C.F. Constanța sau Spitatul Port, așa cum este cunoscut de constănțeni, a fost înființat în 1936 și se află în subordinea Direcției Medicale din Ministerul Transporturilor. Spitalul funcționează în trei clădiri, una în incinta Portului Constanța, care aparține Administrației Porturilor Maritime Constanța SA, una pe B-dul. 1 Mai, nr. 5-7, și una pe bulevardul I.C. Brătianu, nr. 35-37.

În 2014, Curtea de Conturi a României a constatat că terenul din B-dul 1 Mai, nr. 5-7 în suprafață de 9894,24mp se regăsește în „inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului”. În noiembrie 2016, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a efectuat un control la spital și a stabilit că: „preluarea terenului la UAT Constanța s-a făcut cu încălcarea legii

Tot patrimoniul spitalului aparţine domeniului public al statului prin Ministerul Transporturilor. În anul 1978, România a aderat la Convenția Internațională SOLAS, privind ocrotirea vieții omenești pe mare care prevede ca: „porturile maritime de intrare și ieșire din țară trebuie să dețină obligatoriu facilități sanitare pentru evitarea unor potențiale epidemii”. În aceste condiții, existența Spitalului Port a fost și este o necesitate, nu o opțiune.

Statul se auto-execută silit pe el însuși

Spitalul Port are în prezent datorii de 8,8 milioane de lei reprezentând contribuții la bugetul de stat, chirii și altele. Din această sumă, 6,5 milioane reprezintă arierate. La sfârșitul anului trecut, fiscul a cerut instituirea sechestrului pe bunurile spitalului și urmează procedura de executare silită. CN APMC SA, proprietarul clădirii din port, a cerut de asemenea instituirea unui sechestru pe bunurile spitalului pentru neplata chiriei. În prezent, conducerea spitalului face demersuri pentru obținerea unei eșalonari a datoriei la bugetul de stat.

Chiar dacă se va încheia această înțelegere cu finanțele publice, spitalul nu-și va putea acoperi datoria pentru că veniturile din contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate sunt mai mici decât cheltuielile curente ale spitalului. Balanța anuală e negativă, iar spitalul nu-și poate plăti datoriile. Pardoxal, în anul 2017, spitalul a fost dotat cu aparatură medicală nouă în valoare de 1,2 milioane de lei.

Astăzi, luni, 12 martie a.c., va avea loc o nouă ședință a Consiliului de Administrație. Ultima oară, generalul Ioan Sârbu a semnat primul

Printre altele a fost achiziționat și un computer tomograf care nu a fost pus în funcțiune din lipsă de fonduri. Din păcate, spitalul se îndreaptă spre o iminentă executare silită. Bineînțeles că aparatura cea nouă nu se va mai vinde la prețul la care a fost achiziționată. De fapt, statul se execută pe sine și pierderea ce va reieși din această executare silită va rămâne tot în contul său. Datoriile s-au acumulat din cauză că Ministerul Transporturilor nu a mai plătit arieratele de mai bine de trei ani.

Am încercat, în mai multe rânduri, pe mai multe căi, să luăm legătura cu Felix Stroe pentru a-i asculta versiunea. Nu a dorit acest lucru. Rămânem deschiși, fără a-i face proces de rea-intenție, și îi așteptăm punctul de vedere la redacție, pe mail, fax sau prin poștă.

Mazăre a deposedat Spitalul Port de un teren în valoare de trei milioane de euro

Tag-uri:
Felix Stroe, Spital, Portul Constanta, Madagascar, Radu Mazare, teren, afacere imobiliara


http://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2018/03/ultima-pagina-pv-ca.jpghttp://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2018/03/ultima-pagina-pv-ca-300x300.jpgrootstireaActualitate/EsentialEVZ Special
În cele aproximativ patru luni cât a fost ministru al Transporturilor, Felix Stroe a încercat să ascundă un alt tun imobiliar al fostului său șef, Radu Mazăre. Stroe a demarat transferul unei clădiri și a terenului aferent de un hectar din patrimoniul Spitalului Port și al Ministerului Transporturilor în...

Preluat de la EVZ