În intervenția sa de la Antena 3, Eduard Kovesi a recunoscut că a vândut pământ provenit din cercetare agricolă, adică masă vegetală, celor care construiau autostrada Sibiu-Orăștie, adică firmei italiene Impregilio și interpușilor acesteia. Ceea ce nu a recunoscut, însă, a fost că a vândut pietriș și piatră spartă pentru terasamentul autostrăzilor. Pentru a-i reîmprospătarea memoriei, am publicat dovezile constând în facturi, contracte și declarații ale celor care au lucrat în șantier. A mai spus și că nu a livrat pentru porțiunea de autostradă care s-a surpat.


FOTO: Eduard Kovesi



Contrazis pe loc

Chiar în timp ce Antena 3 transmitea poziția lui Eduard Kovesi, un alt prestator de servicii din șantier, care a lucrat din prima zi la autostrada Sibiu-Orăștie, mi-a dat următorul mesaj: „A livrat și acolo (tonsonul surpat). Tot eu am cărat. Toată piatra a fost cărată pe tot tronsonul. Terenul l-a închiriat și l-a escavat. A vândut pământul și a redat terenul pentru agricultură”.

L-am sunat pe expeditor. Mi-a spus că a muncit acolo din prima zi. El a adus și motorina în șantier, pentru că subcontractorul, Omaum Construct, firma căreia antreprenorul general Impregilio îi încredințase realizarea fizică a autostrăzii, cu toate că avea o vechime de doar câteva luni și niciun fel de experiență, nu avea bani să susțină pornirea șantierului, așa cum se angajase prin contract. După un an de muncă și o morișcă de facturi între firme, persoana care m-a contactat a trebuit să intre în faliment. Nu mai fusese plătit de cei pentru care a prestat serviciile contractate deoarece aceștia, după ce au încasat banii de la Impregilio, au avut grijă să intre în insolvență cu acte false și să tragă țeapă unui număr impresionant de alte firme.

Bebe doar încasa bani!

L-am întrebat cum ar putea ca Bebe Kovesi să nu mai țină minte unde a livrat materialele de construcții, mai exact produsele de balastieră și pământul. Mi-a răspuns că nici nu avea cum să știe, pentru că el doar factura, adică încasa niște bani. Restul treburilor îl făcea Ioan Borzea de la Omaum și Carlos Scopel, șeful de șantier a celor de la Impregilio. Ei decideau unde merge materialul, pe ce porțiuni și cine îl pune în operă, adică îl tasează. Ceea ce ne întărește convingerea că Bebe Kovesi era folosit în acest șantier numai pentru numele său.

Cel care m-a contactat a depus și el plângere la DNA, pe la sfârșitul anului 2015. Nici el nu a mai fost contactat de atunci de către vreun organ de cercetare.

Un aspect asupra căruia Kovesi și Moraru tac la unison

Mihaela Moraru Iorga (foto), de acum fost procuror DNA, dată afară din structura centrală din cauza refuzului său de a face testul poligraf în ancheta înregistrărilor din ședințele instituției, a recunoscut că dosarul există, că a cerut unele măsuri în acest dosar și că subiectul este extrem de sensibil. Da, dosarul este extrem de sensibil pentru că italienii s-au prevalat de faptul că autostrada s-a surpat din cauză că au fost obligați s-o inaugureze în mare grabă. În mare grabă dar cu o întârziere de un an și jumătate față de termenul angajat prin contract. În baza acestor fapte cei de la Impregilio au și câștigat despăgubirile la Curtea de Arbitraj de la Paris în valoare de 20 de milioane de euro pe care ar trebui să-i plătească statul român. În cazul în care vina ar pica pe italienii de la Impregilio, atunci nu numai că statul român nu ar mai avea de plătit nimic, dar ar putea să ceară despăgubiri de la constructor. Problema este că vina nu aparține statului român sau constructorului italian ci unor oameni din ambele tabere, români cu proptele la toate nivelurile statului, precum și italieni care aveau putere de decizie în interiorul antreprenorului general. Din dorința de a scoate adevărul la iveală, oricât de greu de suportat ar fi, vom continua publicarea anchetei jurnalistice și a documentelor care au stat la baza acesteia.



https://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/07/08-09-eduard-kovesi.jpghttps://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2017/07/08-09-eduard-kovesi-300x300.jpgrootstireaActualitate/EsentialJustiţie
În intervenția sa de la Antena 3, Eduard Kovesi a recunoscut că a vândut pământ provenit din cercetare agricolă, adică masă vegetală, celor care construiau autostrada Sibiu-Orăștie, adică firmei italiene Impregilio și interpușilor acesteia. Ceea ce nu a recunoscut, însă, a fost că a vândut pietriș și piatră spartă...

Preluat de la EVZ