string(0) “”
[1]=>
string(195) “Deputatul Cătălin Drulă a scris pe pagina personală de Facebook despre lipsa motivaţiei politice în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor legate de infrastructura Moldovei.


[2]=>
string(627) ““Moldova este singura provincie istorică fără vreun kilometru de autostradă construit. Consecințele sunt izolarea economică și pierderea de oportunități (și de vieți pe șosele). Două sunt proiectele mari care trebuie construite urgent: axa est-vest Tg. Mureș-Iași și axa nord-sud București-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. Voi explica în continuarea unde sunt blocate și cum guvernul PSD le ține pe loc. Sper ca astfel cetățenii să afle care e stadiul real, nu minciunile de la compania de drumuri. Și să pună presiune acolo unde trebuie.

[3]=>
string(607) “Încep cu viitoarea autostradă A7 care se va desprinde din A3 București-Ploiești în zona localității Dumbrava și va merge apoi către Buzău și mai departe pe ruta Focșani-Adjud-Bacău-Roman-Pașcani unde se întâlnește cu autostrada Tg. Mureș-Iași. Autostrada are finanțare europeană disponibilă în procent de 75% fonduri nerambursabile din Fondul de Coeziune 2014-2020. M-am luptat în anii 2014-2016 ca acestui proiect aflat pe un coridor european principal să-i fie dată prioritatea cuvenită și să fie făcut ca autostradă, nu ca drum expres.

[4]=>
string(416) “În Programul Operațional Infrastructură Mare este în topul proiectelor finanțabile. În toamna lui 2016 s-au lansat licitațiile pentru realizarea studiilor de traseu, studiilor geotehnice, obținerea avizelor și acordului de mediu, elaborarea proiectelor tehnice pentru cei 346 km de autostradă – practic toată partea premergătoare construcției, inclusiv autorizația de construire.

[5]=>
string(714) “Ce s-a întâmplat de atunci? Avem contractele semnate pentru această parte de pregătire? NU. Avem întârzieri peste întârzieri. S-a amînat de 15 ori termenul de depunere a ofertelor anul acesta! În iulie-august au fost depuse ofertele în sfârșit. Nici astăzi nu este gata evaluarea lor și desemnarea unui câștigător! Avertizam la începutul anului pe ministrul Cuc și directorul de la drumuri Ioniță că e nevoie de resurse adecvate, de specialiști pentru derularea acestor licitații, altfel se va pierde enorm de mult timp până la semnarea unui contract. Am vorbit degeaba.

[6]=>
string(103) “Trecem la celălalt mare proiect și cel mai așteptat de Moldova: autostrada Tg. Mureș-Iași.

[7]=>
string(105) “Autostrada e împărțită în 3 mari sectoare cu lungime de aproximativ 100km fiecare:

[8]=>
string(53) “- Tg. Mureș-Ditrău: sectorul transilvănean

[9]=>
string(146) “- Ditrău-Tg. Neamț: trecerea Carpaților, de departe cel mai complex și scump proiect de infrastructură de transport al României

}
–>

Deputatul Cătălin Drulă a scris pe pagina personală de Facebook despre lipsa motivaţiei politice în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor legate de infrastructura Moldovei.

“Moldova este singura provincie istorică fără vreun kilometru de autostradă construit. Consecințele sunt izolarea economică și pierderea de oportunități (și de vieți pe șosele). Două sunt proiectele mari care trebuie construite urgent: axa est-vest Tg. Mureș-Iași și axa nord-sud București-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. Voi explica în continuarea unde sunt blocate și cum guvernul PSD le ține pe loc. Sper ca astfel cetățenii să afle care e stadiul real, nu minciunile de la compania de drumuri. Și să pună presiune acolo unde trebuie.

Încep cu viitoarea autostradă A7 care se va desprinde din A3 București-Ploiești în zona localității Dumbrava și va merge apoi către Buzău și mai departe pe ruta Focșani-Adjud-Bacău-Roman-Pașcani unde se întâlnește cu autostrada Tg. Mureș-Iași. Autostrada are finanțare europeană disponibilă în procent de 75% fonduri nerambursabile din Fondul de Coeziune 2014-2020. M-am luptat în anii 2014-2016 ca acestui proiect aflat pe un coridor european principal să-i fie dată prioritatea cuvenită și să fie făcut ca autostradă, nu ca drum expres.

În Programul Operațional Infrastructură Mare este în topul proiectelor finanțabile. În toamna lui 2016 s-au lansat licitațiile pentru realizarea studiilor de traseu, studiilor geotehnice, obținerea avizelor și acordului de mediu, elaborarea proiectelor tehnice pentru cei 346 km de autostradă – practic toată partea premergătoare construcției, inclusiv autorizația de construire.


Ce s-a întâmplat de atunci? Avem contractele semnate pentru această parte de pregătire? NU. Avem întârzieri peste întârzieri. S-a amînat de 15 ori termenul de depunere a ofertelor anul acesta! În iulie-august au fost depuse ofertele în sfârșit. Nici astăzi nu este gata evaluarea lor și desemnarea unui câștigător! Avertizam la începutul anului pe ministrul Cuc și directorul de la drumuri Ioniță că e nevoie de resurse adecvate, de specialiști pentru derularea acestor licitații, altfel se va pierde enorm de mult timp până la semnarea unui contract. Am vorbit degeaba.

Trecem la celălalt mare proiect și cel mai așteptat de Moldova: autostrada Tg. Mureș-Iași.

Autostrada e împărțită în 3 mari sectoare cu lungime de aproximativ 100km fiecare:

– Tg. Mureș-Ditrău: sectorul transilvănean

– Ditrău-Tg. Neamț: trecerea Carpaților, de departe cel mai complex și scump proiect de infrastructură de transport al României

Loading…

rootstireaActualitate/EsentialPolitica
string(0) '' => string(195) 'Deputatul Cătălin Drulă a scris pe pagina personală de Facebook despre lipsa motivaţiei politice în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor legate de infrastructura Moldovei. ' => string(627) '“Moldova este singura provincie istorică fără vreun kilometru de autostradă construit. Consecințele sunt izolarea economică...

Preluat de la EVZ