Măsurile propuse afectează deosebit de grav toate transporturile turistice și poate avea consecințe sociale dezastruoase. În plus, este profund contrară tendințelor europene de liberalizare a pieței, cât și agendei Guvernului de debirocratizare a aparatului public, susțin reprezentanții ANAT.


Practic, ANAT este împotriva introducerii:

1.Obligaţiei completării foilor de parcurs în dublu exemplar de către operatorul de transport rutier pentru fiecare călătorie, înainte de raportarea acesteia, ba chiar solicită eliminarea foilor de parcurs

„Precizăm că în acest moment Comisia Europeană revizuiește Regulamentul nr. 1073 privind regulile comune de acces la piața europeană de autobuze și autocare, având ca prioritate liberalizarea pieței și eliminarea foilor de parcurs în cadrul Uniunii Europene. Nici pe teritoriul României nu sunt obligatorii în cazul transportului ocazional, întrucât acesta se desfășoară pe baza unei comenzi sau a unui contract, dovada fiind plata anticipată a transportului sau după încheierea cursei, conform clauzelor contractuale”, arată reprezentanții ANT.

2. Obligației ca pe tot parcursul călătoriei, în cazul transportului ocazional, componența grupului să rămână aceeași


ACUM poți vota pentru TOPURILE EvZ. POLITICIENII și EVENIMENTELE anului 2017

„Este o obligație stupidă și hilară, imposibil de aplicat din cauza nenumăratelor situații ce pot apărea în derularea unui program turistic și care va duce fie la dispariția programelor turistice care includ transport terestru, fie la nenumărate abuzuri din partea organelor de control. Să ne gândim numai la câteva situații foarte frecvente:

– circuitele turistice, care colectează turiști din mai multe localități în vederea participării la un program comun și apoi îi debarcă în localitățile de origine;

– transferurile turiștilor străini de la un aeroport la diferite unități de cazare dintr-o anumită zonă turistică;

– situația în care un turist este nevoit din motive personale să părăsească un circuit înainte de încheierea acestuia.

În oricare din aceste situații transportatorul și/sau organizatorul sunt în culpă. Un eventual control pe traseu ar consta în numărarea călătorilor, legitimarea lor și confruntarea cu lista transportatorului. Niciunde în Europa nu se întâmplă așa ceva, România ar veni în premieră cu o astfel de situație”, arată reprezentanții ANAT.

3. Obligației completării cu 24 de ore înainte de începerea călătoriei a formularului electronic disponibil pe pagina Autorității Rutiere Române cu datele de identificare ale turiștilor și solicită renunţarea la o astfel de raportare în cazul curselor ocazionale ori, în ultimă instanță, menținerea obligației declarării cursei înainte de începerea ei, dar fără limită de timp și fără a fi necesare și datele de identificare ale pasagerilor

„O astfel de măsură ar fi catastrofală. Să ne gândim numai la câteva posibile situații:

Loading…

rootstireaActualitate/EsentialEconomie
Măsurile propuse afectează deosebit de grav toate transporturile turistice și poate avea consecințe sociale dezastruoase. În plus, este profund contrară tendințelor europene de liberalizare a pieței, cât și agendei Guvernului de debirocratizare a aparatului public, susțin reprezentanții ANAT. Practic, ANAT este împotriva introducerii: 1.Obligaţiei completării foilor de parcurs în dublu exemplar...

Preluat de la EVZ