Într-adevăr, mutatul e presărat cu o dulce nostalgie, până te trezești că nu îți încape canapeaua favorită în lift și trebuie să o cari, pe scări, 9 etaje. Și parcă te lovești puțin de realismul situației: mutarea este, în practică, un chin! Acest lucru a simțit-o pe propria piele și Daniel Ene, fondatorul MovingBox, o firmă de mutări, un business care te ajută să faci alegerea corectă când ai nevoie de așa ceva. Totul a început acum 7 ani, în 2011, când, cu o idee strălucită și cu un buget infim de doar 100 de euro, pentru hosting și un template de website, Daniel a pus bazele viitoarei sale afaceri.

De la primele mutări efectuate și până în prezent, MovingBox a avut un traseu spectaculos, ajungând la o cifră de afaceri de peste 300.000 de euro, clienți recurenți și satisfăcuți, precum și o echipă fericită, profesionistă și deschisă tot timpul spre a învăța lucruri noi și utile.

În două zile au mutat o redacție întreagă

Pe Daniel Ene l-am întâlnit într-o iarnă, când ne-a mutat întreaga redacție în doar două zile și un pic, fără ca activitatea Evenimentului Zilei sau a Capitalului să fi fost afectată. Vorbim de sute de obiecte, unele „sensibile”, de la calculatoare, monitoare și plasme, până la birouri, dulapuri, scaune, instalații de apă, frigidere și chiar ghivecele cu flori. După mutarea efectivă, nu lipsea nici măcar un pix.

Cum e posibil? „Totul ține de organizare”, afirmă managerul MovingBox, în vârstă de doar 32 de ani. Înainte să treacă la treabă, Daniel a făcut o evaluare la fața locului. A venit, s-a plimbat neobservat prin redacție și și-a notat toate detaliile necesare pentru a întocmi organigrama mutării și, în doar, o oră știa deja ce are de făcut. Cum poate avea un astfel de business un asemenea succes? Aflăm direct de la el.

EVZ: Să vorbim puțin despre business-ul tău: de la ce a pornit și la ce a ajuns?

Daniel Ene: Ca în multe alte business-uri, totul a început de la o experiență personală care s-a transformat ulterior într-o idee de afaceri. Am experimentat în mod direct neplăcerea cauzată de mutatul făcut fără alt ajutor în afară de cel al prietenilor. Când cari o canapea sau un frigider pe scări, încercând să nu le scapi, să nu le lovești sau murdărești și, în același timp, să rămâi cu coloana întreagă, mutatul devine un chin care te face să irosești timp, să riști accidentări și chiar să pierzi bani, în cazul în care deteriorezi sau defectezi ceva accidental.

Așa mi-a venit ideea de a pune bazele unui business care să ajute oamenii să aleagă mutarea corectă. Ne place să spunem că domeniul principal de activitate al MovingBox este prevenția medicală (râde, n.r.). Nu mai trebuie să îți mai pui în pericol prietenii și prieteniile cu mutarea ta sau angajații să intre în concediu medical dacă este vorba de o relocare office.

Dai cheia, le explici ce vrei și te mută

– Ce fel de operațiuni faceți și cui?

– Putem efectua operațiuni door-to-door sau customizate după dorințele clienților. De obicei, expații apelează la mutările D2D. Dimineața ne așteaptă la locația de origine, ne pun în temă cu ultimele modificări, după care își văd de business-urile lor. Noi dezasamblăm, împachetăm, transportăm bunurile la noua destinație unde despachetăm, reasamblăm și poziționam mobilierul, iar la final predăm cheia proprietarului.

Ne dorim parteneri, nu doar „clienți”

– Ce ne poți spune despre poziționarea ta în această nișă și despre modul în care arată MovingBox în cifre?

– Într-o piaţă nu tocmai dezvoltată şi apreciată a serviciilor de mutări, unde marea majoritate a firmelor româneşti ofereau doar transport şi asistenţă minimă pentru clienţi, am dorit să creez o companie care să ofere servicii complete, corecte şi transparente. Fiecare mutare e unică iar interacțiunea cu foarte mulți oameni faini face ca rutina să fie evitată și noi să fim mereu dornici și deschiși spre noi provocări.

Transformăm fiecare relație de business în parteneriat și încercăm să ne implicăm activ în fiecare proiect. În urma unui raport intern a rezultat faptul că un procent de aproximativ 15-20% din costul unei relocări este alocat siguranței, adică se investește direct în materiale de protecție de cea mai bună calitate, de la hârtie pentru împachetatul veselei până la strech, scotch și paturi speciale, echipamente și utilaje specifice activității. Avem și o poliță de asigurare în valoare de 100.000 de euro, asigurare pe care nu am folosit-o până în prezent.

Statistic, am realizat în primul an o cifră de afaceri de 20.000 de euro, provenind în principal de la clienții persoane fizice în proporție de 80%. Am ajuns în 2016 la cifra de 250.000 de euro relocând companii de diverse dimensiuni, acestea generând 75% din totalul încasărilor. În anul 2017, care abia s-a terminat, am depășit 300.000 euro iar media lunară de lucrări este de aproximativ 110 operațiuni.

„Alege mutarea corectă”

EVZ: Dacă ar fi să găsești un termen sau o frază care să definească MovingBox, care ar fi?

Daniel Ene: „Alege mutarea corectă” care este și sloganul nostru. Din toate punctele de vedere, în relația cu partenerii, cu angajații, colaboratorii și toți cei pe care îi întâlnim, ne definește cu siguranță corectitudinea. Acesta este Moving-Box: un business corect.

„Oamenii, sufletul afacerii”

Daniel Ene: Acest business nu ar putea exista la acest nivel fără oamenii care își pun toată încrederea în noi și aici marele merit este al băieților din echipa mea, care au înțeles că pregătirea și trainigurile sunt esențiale și fac ca lucrurile să funcționeze dacă respecți regulile de bază. Echipa mea trebuie să fie în permanență fericită și mulțumită! Suntem mai mult decât o echipă, și prieteni, suntem o familie. Ne ajutăm la greu și ne bucurăm împreună când avem ceva de sărbătorit.

Relocări interne și externe

EVZ: Ce alte servicii oferiți?

Daniel Ene: Pe lângă relocările locale și naționale, avem un departament special destinat mutărilor internaționale. Pentru Europa, lucrurile sunt destul de simple, dar pentru solicitările non UE se realizează un dosar mai stufos. O colegă de-a mea se ocupă de toate documentele și avizele vamale necesare astfel încât clientul să nu piardă timpul pe la ghișee cu diverse formalități.

– Clienții ce spun despre serviciile primite și despre mutări în general?

– Suntem extrem de transparenți și în materie de feedback, de aceea contul nostru de Facebook (www.Facebook.com/MovingBox.ro) este deschis pentru recenziile oneste ale clienților. După cum se poate observa, avem peste 65 de recenzii de 5 stele care ne recomandă serviciile până în acest moment. Eu cred că mai relevant decât opinia publică și nealterată a clienților noștri nu poate fi nimic.

Tag-uri:
dialog, Daniel Ene, MovingBox, afacere, mutat, transport

https://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2018/02/movingbox.jpghttps://stiri-zilnic.ro/wp-content/uploads/2018/02/movingbox-300x300.jpgrootstireaActualitate/EsentialEVZ Special
Într-adevăr, mutatul e presărat cu o dulce nostalgie, până te trezești că nu îți încape canapeaua favorită în lift și trebuie să o cari, pe scări, 9 etaje. Și parcă te lovești puțin de realismul situației: mutarea este, în practică, un chin! Acest lucru a simțit-o pe propria piele...

Preluat de la EVZ