Galaxia Andromeda, vecina Căii Lactee din care face parte și sistemul nostru solar, s-a format în urma unei coliziuni uriașe dintre două galaxii mai mici, în urmă cu aproximativ trei miliarde de ani, pe vremea când Terra exista deja, potrivit unui studiu citat de AFP.

Calcularea momentului în care a apărut această galaxie a fost o mare provocare pentru astrofizicieni, având în vedere diferențele mari de vârste ale stelelor care o formează.

Pentru noul studiu, publicat miercuri în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, cercetători francezi și chinezi, coordonați de Francois Hammer, de la Observatorul din Paris, au folosit “cele mai puternice sisteme computerizate din Franța” pentru a analiza un terabyte de date.

Această analiză le-a permis să vadă în profunzime “mecanismele fizice implicate în formarea Andromedei și să afle informații despre originea ei”, se arată într-un comunicat al observatorulu

Studii anterioare au demonstrat o diferență majoră între galaxia noastră și Andromeda – considerate multă vreme gemene, au spus cercetătorii.

În Andromeda, unele stele orbitează haotic, în timp ce în Calea Lactee toate astrele se rotesc în jurul centrului galaxiei.

Potrivit noului studiu, în Andromeda stelele se mișcă haotic pentru că această galaxie este mai tânără.

Datele au arătat că, în urmă cu 7-10 miliarde de ani, două galaxii – una de patru ori mai mare decât cealaltă – s-au aflat pe o rută de coliziune.

Cercetătorii au simulat traiectoriile acestora și au ajuns la concluzia că acestea au fuzionat în urmă cu 1,8 – 3 miliarde de ani, rezultând Andromeda.

Comenteaza aceasta stire