Michael Jordan (55 de ani) rămâne cel mai influent baschetbalist din istorie și sportivul care a câștigat cei mai mulți bani datorită imaginii.

Fostul superstar de la Chicago Bulls a devenit, în a doua jumătate a anilor ‚ 80 și începutul anilo ‚ 90, primul mare produs de marketing, omul pentru a cărui imagine luptau cele mai mari corporații din SUA. Totuși, cu câțiva ani înainte de-a deveni un superstar, Michael a intrat în vizorul companiei Nike. Meritul pentru descoperirea „minei de aur” nu-i aparține lui Phil Knight, fondatorul producătorului de echipament sportiv, nici vreunuia dintre directorii care se ocupau de strategiile de dezvoltare a afacerii. În 1984, Jordan juca baschet la nivel universitar și se anunța a fi un sportiv promițător. Însă nimeni nu anticipa la acea vreme magnitudinea pe care avea s-o aibă în NBA.

Sonny Vaccaro este cel care a avut inspirația de-a miza totul pe tânărul care sfida gravitația atunci când puncta cu slam. Sonny era un personaj controversat, iar prietenii spuneau despre el că are conexiuni în lumea interlopă. Își petrecea timpul în Las Vegas, acolo unde plasa pariuri pentru gambleri și obținea venituri îndestulătoare. În același timp, el avea și legături cu baschetul la nivel de juniori, pentru că organiza turnee la care participau echipe de colegiu. Asta l-a ajutat pe Vaccaro, un tip extrem de sociabil, să- și dezvolte relații.

Prima dată când l-a văzut jucând pe Jordan a fost sedus. „Omul ăsta parcă zboară. Nu e posibil așa ceva”. Sonny sunase în 1977 la Nike, pentru a propune un nou model de pantof, dar n-a fost luat în seamă. Însă, Rob Strasser, unul dintre directori, impresionat de relațiile lui Vaccaro, i-a propus acestuia să încheie contracte de sponsorizare cu antrenorii universitari. Pentru asta primea un salariu de 500 de dolari. La nivelul conducerii Nike s-a luat în calcul varianta de-a contacta FBI-ul, pentru a-l verifica pe Sonny, personaj provenind dintr-o zonă gri, dar ideea a fost abandonată.

Compania nu avea anvergura de astăzi

Nike reușise datorită lui să-și plaseze produsele în baschetul mic, dar Vaccaro voia mai mult. Momentul întâlnirii cu Jordan, în 1984, a fost decisiv. Compania producătoare de echipament sportiv valora doar 25 de milioane de dolari și avea un buget de publicitate de 2,5 milioane de dolari. „Dați-i toți banii lui Jordan, ca să semneze cu voi”, le-a transmis Sonny Vaccaro celor de la Nike. După tratative care au durat câteva luni, Phil Knight, fondatorul companiei a dat „undă verde”.

„Eu îi vorbeam de milioane de dolari, el mi-a cerut o mașină”

Tag-uri:
jordan, air, air jordan


https://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2018/05/22sonny.jpghttps://stiri-zilnic.com/wp-content/uploads/2018/05/22sonny-300x300.jpgrootstireaActualitate/EsentialAlte sporturi
Michael Jordan (55 de ani) rămâne cel mai influent baschetbalist din istorie și sportivul care a câștigat cei mai mulți bani datorită imaginii. Fostul superstar de la Chicago Bulls a devenit, în a doua jumătate a anilor ‚ 80 și începutul anilo ‚ 90, primul mare produs de marketing, omul...

Preluat de la EVZ