- Afaceri
- No Comment
5 tipuri de profesioniști pe care trebuie să-i contactezi când începi o afacere
Etapa de planificare a unui nou business, indiferent de domeniul său de activitate, trebuie să includă, pe lângă studiul pieței și al concurenței, pașii principali de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung. Desigur, dacă vrei să ai informații relevante în baza cărora să trasezi direcția de dezvoltare propriu-zisă, este recomandat să apelezi la profesioniști din diverse arii de activitate.
Etapa de planificare a unui nou business, indiferent de domeniul său de activitate, trebuie să includă, pe lângă studiul pieței și al concurenței, pașii principali de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung. Desigur, dacă vrei să ai informații relevante în baza cărora să trasezi direcția de dezvoltare propriu-zisă, este recomandat să apelezi la profesioniști din diverse arii de activitate. Spre exemplu, un consultant imobiliar te poate ajuta să găsești tipul de hală industrială potrivit afacerii tale, disponibilă pentru închiriere la preț avantajos. Însă, până să ajungi la alegerea unui punct de lucru și de distribuție, există și alte considerente pe care să le ai în vedere.
Iată 5 tipuri de profesioniști pe care trebuie să-i contactezi când îți începi propria afacere:
Consultant de business
Consultanții de business te ajută să concretizezi viziunea sau ideea, să definești obiectivele și să stabilești un plan de afaceri valid. Aceștia oferă sfaturi care au la bază situația pieței actuale cu privire la strategii de piață, analiza concurenței și structura organizațională a afacerii tale.
Ce oferă, de regulă, un consultant de business:
- elaborarea planului de afaceri
- evaluarea pieței și analiza concurenței
- stabilirea strategiilor de creștere și dezvoltare.
Avocat în drept comercial
Un avocat specializat în drept comercial îți va oferi sfaturi concrete și îndrumare în ceea ce privește cerințele legale necesare la înființarea și operarea afacerii tale. De regulă, acești specialiști se ocupă de înregistrarea afacerii, redactarea contractelor și asigurarea conformității legale.
Contabil sau specialist în finanțe
Pe lângă avocatul în drept comercial, un contabil sau un specialist în finanțe te îndrumă și îți explică tot ce trebuie să știi despre gestionarea finanțelor afacerii. În plus, firma de contabilitate se asigură că toate aspectele contabile și fiscale sunt în concordanță cu prevederile legale.
Ce va face un contabil pentru afacerea ta:
- gestionarea evidenței contabile și a situațiilor financiare lunare
- asistență în planificarea bugetară și fiscală lunară, trimestrială sau anuală
- întocmirea și depunerea declarațiilor fiscale în termenele prevăzute de lege.
Specialist în marketing
După ce te-ai asigurat că există o bază legală pentru funcționarea afacerii, este nevoie să iei în considerare promovarea acesteia sau expunerea ei în atenția posibililor clienți. Pe scurt, un specialist în marketing te ajută să-ți promovezi afacerea și să atragi clienți prin strategii eficiente de promovare online și tradițional.
Ce va face un specialist în marketing pentru businessul tău:
- dezvoltarea strategiei de marketing și a planului de promovare
- gestionarea campaniilor de publicitate online și offline
- analiza și optimizarea performanței campaniilor de marketing.
Consultant IT
Pentru că o afacere modernă de succes nu poate exista în afara mediului online, un consultant IT sau dezvoltator de software este specialistul care te va ajuta să dezvolți soluții tehnologice care pot îmbunătăți eficiența și competitivitatea afacerii tale, de la site-uri web și aplicații la sisteme de gestionare a afacerii, așa cum aflăm mai multe și în articolul de aici.
Ce poate oferi un consultant IT afacerii tale:
- dezvoltarea și întreținerea website-ului de prezentare sau a magazinului online
- implementarea și gestionarea software-ului de afaceri
- asigurarea securității cibernetice și a infrastructurii IT necesare atingerii obiectivelor de business stabilite.
Colaborarea cu profesioniști din diverse arii de activitate te va ajuta să-ți dezvolți afacerea pe baze solide și să gestionezi eficient provocările care pot apărea pe parcurs. Planifică întâlniri și discuții constructive cu toți specialiștii care îți pot susține ideea și care o pot transforma într-un plan de business concret.
Sursa foto: Pexels
five elements digital 3