• februarie 15, 2022

Beneficii mai putin cunoscute ale sucului de catina

Beneficii mai putin cunoscute ale sucului de catina

Desi este folosita de secole in Asia si Europa pentru proprietatile sale nutritive si medicinale, catina inca nu a fost descoperita complet. Acest fruct adaptabil este acum cultivat in toata lumea deoarece este foarte usor de crescut si se dezvolta natural, fara sa aiba nevoie de efort din partea cultivatorului. In plus, catina se poate dezvolta si in zona ceva mai neprietenoase, asa cum sunt vaile abrupte si rapele, fiind foarte permisiva in ceea ce priveste selectarea unui loc in care sa fie cultivata.

De ce este catina un superaliment?

Aceasta bobita minuscula galben-portocalie are aproximativ o treime din dimensiunea unei afine, dar contine de 12 ori mai multa cantitate de vitamina C decat o portocala. Cu cantitati mari de proteine, fibre, antioxidanti, vitamine si minerale (cel putin 190 de compusi bioactivi), boabele de catina sunt un aliment puternic. 

Catina a fost prezentata ca fiind unul dintre cele mai hranitoare si bogate in vitamine fructe din lume. Acest fruct ofera beneficii atat pe plan intern, cat si extern, devenind rapid la fel de populara precum fructele de acai si rodia. Unul dintre cele mai importante avantaje oferite de catina este contributia la un tranzit intestinal normal.

Catina ajuta la pierderea in greutate

Cele mai citite articole

Catina a primit recent laude de la Dr. Oz, deoarece studiile au aratat capacitatea sa de a contribui la pierderea in greutate prin prevenirea depozitarii excesului de grasime. Odata cu pierderea in greutate vine si o scadere a riscului de a dezvolta boli de inima si diabet. 

Capacitatea sa de a scadea nivelurile de CRP (proteina C reactiva), o proteina asociata cu inflamatia, a legat, de asemenea, catina de un risc scazut de diabet si afectiuni cardiovasculare. Este suficient sa fie folosit suc de catina pentru a obtine aceste efecte.

Catina hidrateaza din interior spre exterior

Acest fruct puternic are un continut ridicat de acizi grasi omega, inclusiv 3, 6, 9 si rar 7. Si, desi inca sunt asteptate mai multe studii despre beneficiile omega 7, atunci cand vine vorba de proprietatile sale antiinflamatorii, rezultatele arata promitator. Efectul hidratant, contribuie la un tranzit intestinal normal si la hranirea celulelor din interior catre exterior.

Cele mai citite articole

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *