• decembrie 5, 2023

Ești comerciant de băuturi în ambalaje în scop SGR? Află ce obligații legale ai de respectat

Ești comerciant de băuturi în ambalaje în scop SGR? Află ce obligații legale ai de respectat

Ești comerciant de băuturi în ambalaje nereutilizabile? Atunci, acest articol este dedicat ție. Este cunoscut faptul că la nivel național se derulează un proiect național, care are în prim-plan situația deșeurilor de ambalaje.

Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) se conturează ca un proiect promițător, care aduce schimbări semnificative în peisajul modern al protecției mediului. Lansat la nivel național, acest program reprezintă o treaptă importantă a societății românești către o abordare mai sustenabilă a problemelor asociate deșeurilor de ambalaje.

Comercianții reprezintă entități esențiale în funcționarea acestui sistem, având un rol esențial în asigurarea prosperității și eficienței întregului proiect. Pentru aceștia, cadrul legal aduce o serie de obligații precise care vizează gestionarea și reciclarea responsabilă a ambalajelor nereutilizabile. 

Astfel, aceștia devin parteneri activi în construirea unui lanț sustenabil de producție și consum, contribuind la diminuarea amprentei ecologice a industriei băuturilor.

Ce obligații legale au de respectat operatorii economici care comercializează băuturi în ambalaje SGR?

În scop SGR, comercianții au de îndeplinit mai multe obligații legale. Prima dintre acestea este înregistrarea în baza de date a programului, un pas fundamental pentru asigurarea conformității acestui sistem.

Cele mai citite articole

Înregistrarea în SGR este necesară pentru acei operatori care desfășoară activități de comercializare către consumatori de produse în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv. 

Aceasta se aplică băuturilor precum: bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, băuturi răcoritoare, vinuri și spirtoase, toate identificate prin marcajul SGR.

Ulterior înregistrării în sistemul SGR, comercianții trebuie să respecte o serie de obligații legale, printre care:

  • Organizarea punctelor de returnare în cadrul structurii de vânzare;
  • Precizarea clară a valorii garanției la raft și pe documentele fiscale aferente produsului in ambalaj SGR;
  • Garantarea integrității ambalajelor returnate de către consumatori până la predarea către administratorul SGR;
  • Crearea și menținerea unei evidențe a produselor comercializate care fac obiectul SGR, respectiv a ambalajelor returnate prin intermediul structurilor de vânzare precum și a garanțiilor aferente;
  • Utilizarea programului informatic oferit online de către administratorul SGR pentru raportarea ambalajelor care fac obiectul SGR și a garanțiilor aferente acestora.

Acestea sunt doar câteva dintre atribuțiile prezente în Hotărârea de Guvern Nr. 1074/2021, pe care acești operatori le au de respectat. Dacă ești comerciant în scop SGR și întâmpini dificultăți în înțelegerea exactă a cerințelor, cea mai bună soluție este să apelezi la consultanta de mediu

În acest sens, firma EnviroCons oferă expertiză pentru asigurarea gestionării corectă a responsabilităților tale în cadrul SGR.

Colaborând cu EnviroCons vei avea alături un partener de încredere, dispus să te ghideze pas cu pas, începând cu înregistrarea în sistem și până la realizarea declarațiilor și a raportărilor periodice, aferente activității desfășurate.

Cele mai citite articole

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *